خریددستگاه قله بر ۳۳ تیغه برابا نوین

خریددستگاه قله بر ۳۳ تیغه برابا نوین

دستگاه قله بر ۳۳ تیغه برابا نوین (خرید دستگاه)

برش با قله‌بر ٣٣ تيغه برابا نوین

یکی از دستگاه های پرکاربرد در سنگبری‌ها قله برها هستند. این ماشین های صنعتی برای برش کوپ سنگ ها استفاده می شوند. قله‌برها در ابعاد و انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند  و به طور گسترده برش انواع سنگ‌ها مورد استفاده هستند. این ماشین آلات صنعتی قدمت زیادی در برش سنگ های کوپه ای در کاخانه های سنگبری دارد. امروزه نیز با افزایش نیاز بازار برای تولید انواع بلوک‌های سنگی استفاده از دستگاه های قله بر برای برش سنگهای کوپ رایج ترین و به صرفه ترین روش است که هزینه تمام شده برای برش انواع سنگ را کاهش می دهد و در عین حال کیفیت و سلامت سنگ به طور کامل حفظ می‌شود. این درحالی است که در این نوع برش بلوک های سنگی عاری از سوراخ ها و خراشیدگی تولید می‌شود. با توجه وجود معادن متعدد در کشور ما استخراج انواع سنگ و تولید  بلوک های سنگی کاربرد های بسیاری داشته و موجب افزایش اهمیت تولید آن در صنعت می شود. از این رو اهمیت استفاده از دستگاه های برش قله بر نیز دوچندان می شود. نوع قله بر و نوع برش برای انواع سنگ متناسب با نوع سنگ متفاوت است. برش سنگ‌هایی که نرم یا نیمه سخت هستند در یک مرحله انجام داده می‌شوند و سنگ های سخت در چند مرحله برش داده میشوند.  که در ادامه این مطلب به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

قله‌بر ٣٣ تيغه برابا نوین چیست

قله‌بر برابا نوین یکی از بهترین و پر برش ترین قله بر در ایران محسوب می‌شود. این قله‌برها شامل تیغه‌هایی به شکل دایره هستند که در صنعت با نام دیسک شناخته می‌شود. دیسک‌های مورد استفاده در دستگاه قله‌بر برابا نوین از قطری بین 12 سانتی متر تا 300 سانتی متر استفاده می‌‌‌شوند.به طورکلی قطر دیسک‌ها با توجه به ابعاد سنگ متغیر است. چرا که تنها 20 درصد از قطر تیغه صفحه دیسک در عمق سنگ قله قرار می گیرد.  اما در قله‌بر ٣٣ تيغه برابا نوین تعداد دیسک های مورد استفاده برابر با 33 عدد است که برای برش سنگ ها با عمق زیاد کاربرد دارد. بنابراین در برش کوپ سنگ ها با استفاده از قله‌بر برابا نوین بلوک سنگی در ابعاد مشخص آماده سازی شده و بوسیله 33 دیسک که به صورت موازی قرار گرفته‌اند به صورت همزمان متناسب با نوع سنگ در چندین مرحله برش داده می‌شود. این دستگاه قابلیت برش روزانه ۲۵۰ متر مربع از انواع گرانیت و مرمریت سخت را دارد. همچنین این دستگاه مجهز به یکی از پیش رفته ترین سیستم های برق plc می باشد.

برش یک مرحله ای قله‌بر 

همانطور که گفته شد برش یک مرحله ای برای سنگ های نرم و نیمه سخت مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. در این نوع برش به دلیل نوع سنگ دیسک ها قابلیت قرار گیری در عمق سنگ و به اندازه عرض پلاک وارد سنگ شده و در یک مرحله بوسیله قله‌بر برابا نوین  برش انجام می‌شود. در این نوع برش شیوه حرکت دیسک‌ها به این صورت است که پس از انجام هر مرحله عمودی، دیسک به عقب برگشته و برای برش پلاک بعدی آماده می‌شود. در برش یک مرحله‌ای یک مزیت قابل توجه نسبت به برش چند مرحله ای وجود دارد که امکان استفاده از تک دیسک در دستگاه قله‌بر برابا نوین وجود دارد که باعث می‌شود برش، با انعطاف پذیری بیشتری انجام شود و برای تغییر ضخامت بلوک به اندازه دلخواه وجود دارد. این امکان در زمان برش قله بر چند مرحله ای وجود ندارد. چرا که تعداد تیغه های الماسه متعدد بوده و ضخامت سنگ کوپه نیز زیاد است. بعلاوه نوع سنگ متفاوت است که موجب محدودیت در برش بوجود خواهد آمد و هیچ گونه تغییری در ضخامت و انعطاف بلوک‌ها نخواهد داشت. گفته می شود عمق برش و تعداد بلوک تولید شده در برش چند مرحله ای حداکثر تا ۱۲۰ سانتی متر ارتفاع است. نکته قابل توجه این است که به دلیل ابعاد بزرگ سنگ ها و استفاده متغیر از تیغه ها این ماشین آلات در تولید بلوک های سنگی در حجم بسیار بالا کاربرد زیادی ندارد و اغلب برای برش سنگ های نرم و نیمه سخت مورد استفاده قرار می گیرد که قابلیت تولید روزانه ۳۵۰ متر مربع از انواع سنگ های نرم و نیمه سخت را دارا می باشد.

برش چند مرحله‌ای قله‌بر 

برخی سنگ‌ها دارای بافت سخت هستند و از عمق زیادی برخوردار بوده و برای برش آن از دیسک های با عرض بالا استفاده می‌شود. بهترین نمونه ها برای این نوع برش می توان به سنگ‌های گرانیت و سنگ‌هایی که از  درصد کوارتز بالا و سختی زیاد برخوردار هستند اشاره کرد. در برش چند مرحله ای از چندین صفحه دیسک که به صورت عمودی جایگذاری شده اند و مراکزشان در یک امتداد قرار دارد سنگ ها برش می شوند. به صورتی که در هر مرحله دستگاه قله‌بر برابا نوین به اندازه فقط چند سانتی متر در عمق سنگ قرار گرفته و برش سنگ صورت می گیرد. تعداد دیسک های مورد استفاده در برش چند مرحله ای قله بر از ۳۰ تا ۴۰ دیسک به صورت همزمان استفاده می شود که در زمان برش پس از هر مرحله برش، دیسک‌ها در حین حرکت به عقب یک حرکت انتقالی عمودی به سمت پایین نیز دارند که برای برش بعدی آماده می شود. برای استفاده از این نوع دستگاه‌های برش باید توجه داشت که تنظیم عمق برش امری ضروری است. سرعت این دستگاه 5/5 تا 3 متر در هر دقیقه قابلیت پیشروی دارد.

مشخصات دستگاه قله بر برابا نوین

شرکت برابانوین، دارای تجربه تولید و ساخت بیش از 200 دستگاه قله‌بر و انواع دستگاه های مورد نیاز سنگبری ها در انواع مختلف تک دیسک، سی‌دیسک و کف بر می باشد. قله‌بر ٣٣ تيغه برابا نوین یکی از دستگاه های باکیفیت این است که قادر به  تولید بالا، همراه با کیفیت و ظرفیت بالایی در تهیه انواع بلوک های سنگی با انواع سنگ های نرم و نیمه سخت و سخت بوده،  این دستگاه دارای تابلو برق تمام PLC با کاربری آسان است که از کمترین هزینه تعمیرات و نگهداری برخوردار است.

نکات مهم برای افزایش سلامت دستگاه قله‌بر

دستگاه قله بر با توجه به راندمان بالای آن نیاز به مواد خنک کننده از جمله آب برای خنک نگه داشتن دیسک ها دارد. رعایت این امر باعث افزایش عمر دستگاه و مانع از فرسودگی آن خواهد شد. که عمر مفید دستگاه را افزایش می دهد. بعلاوه گرد و خاک و ضایعات بعد از برش روی دستگاه ممکن است وارد شکاف های آن شده و  در دراز مدت به سگمنت های ماشین برش آسیب رسانده و موجب سایش و فرسایش بدنه فولادی دستگاه های قله‌بر می شود که باعث کاهش عملکرد آن شده و افزایش هزینه برای دستگاه به دنبال خواهد داشت. بنابراین شستشو در زمان برش و استفاده از حجم مناسبی از آب برای خنک کردن و از بین بردن ضایعات به افزایش سلامت دستگاه کمک می کند. همچنین این عمل مانع از داغ شدن بیش از حد دستگاه قله‌بر می شود. لازم به ذکر است میزان آب کافی برای کاهش آسیب به تیغه الماسه در دستگاه قله‌بر حدود ۵ تا ۱۰ لیتر در هر دقیقه است.

 

برای خرید و مشاوره دستگاه میتوانید با شماره های زیر در تماس باشید

شماره تلفن

09131185300
09130102002
03133808660
09133695008

 

دستگاه قله بر ۳۳ تیغه برابا نوین

 

دستگاه قله بر ۳۳ تیغه

 

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.