دستگاه مولتی وایر 2022

دستگاه مولتی وایر 2022

دستگاه مولتی وایر

برش سنگ‌ها به صورت اسلب در سنگبری به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و دستگاه‌های متنوعی برای این منظور ساخته شده است. یکی از شیوه‌های نوین در برش سنگ‌ها استفاده از دستگاه مولتی وایر است که به خاطر مزیتهای ویژه‌ای درحال گسترش در کارخانجات فرآوری سنگ می‌باشد. این دستگاه دارای امکاناتی خاص است که نسبت به سایر روش‌های برش سنگ ارجهیت داشته باشد بسیار مورد توجه  کارخانه جات فرآوری سنگ قرار گرفته است. برفرابانوین بعنوان یکی از معتبرترین برندهای تولید انواع ماشین‌آلات فرآوری سنگ با سالها تجربه در تولید انواع دستگاه‌های برش سنگ‌های ماربل و گرانیت  در این صنعت خوش درخشیده است. برابانوین درحال حاضر برای برش انواع سنگ در ابعاد و حجم‌های گوناگون یکی از نام‌های شناخته شده در تولید و عرضه ماشین‌آلات باکیفیت است. محصولات تولید شده توسط کارخانجات تولیدی برابانوین با کسب اعتماد مشتریان محصولات خود در سراسر کشور عرضه می‌کند. همچنین این صنایع با داشتن اعتبار  و تجربه و ایجاد اطمینان قابلیت صادرات به کشور های مختلف دنیا را داشته و انواع دستگاه های برش سنگ را با کیفیت بالا عرضه می کند. بهترین شرکت های تولیدکننده ماشین های صنعت سنگ از جمله برتون و گاسپاری و همچنین شرکت های چینی رقبای ما در تولید دستگاه های مولتی وایر هستند.

 

مولتی وایر برابا نوین

مولتی وایر برابا نوین

 

دستگاه مولتی وایر چیست

دستگاه اره مولتی وایر یا چند سیمی یکی از اره های مورد‌استفاده  برای برش سنگ در سنگبری‌ها است که بوسیله سیم‌های الماسه که سگمنت‌ها روی آن قرار گرفته‌اند به‌طور همزمان بلوک‌ها برش شده و اسلب  تولید می‌شود. تعداد سیم‌های این دستگاه قابلیت کم و زیاد شدن دارد و نسبت به نوع برش و نوع سنگ متفاوت است. به‌طور‌کلی تعداد سیم‌های الماسه از حداکثر 86 عدد و حداقل 10 سیم است که با توجه به نوع دستگاه و نوع برش و شرکت سازنده آن متفاوت است. همچنین قطر سگمنت ها ۸ میلی متر بوده و تعداد سگمنت‌ها برای استفاده در دستگاه مولتی وایرحدود ۳۷ عدد در هر متر می‌باشد که در سیم الماسه به طول حدود 20 متر قرار گرفته و آماده برش می‌باشد. این دستگاه از راندمان بسیار بالا برخوردار است که موجب به صرفه بودن دستگاه برای تولید انبوه است.

مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه های چند سیمی عبارتند‌از:
– سادگی کار با دستگاه.

– به‌صرفه بودن برای تولید انبوه
– کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری.
– انعطاف پذیری.
– راندمان وبازدهی بالای دستگاه .
– بالا بودن سرعت عملکرد دستگاه.
– عدم نیاز به ساخت زیر بنای وسیع و خاص.
– دسترسی آسان و سریع به محصولات با ضخامت دلخواه.

 

 

مولتی وایر سنگبری

دستگاه مولتی وایر کهکشان برابانوین یکی از بهترین دستگاه‌های برش است که در سنگبری‌ها به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه ویژگی های قابل توجهی دارد که کاربردهای ویژه‌ای برای برش سنگ دارا می‌باشد. دستگاه مولتی وایر با داشتن ساختار متفاوت و متمایز با سرعت برش قابل توجهی که دارد در زمان بسیار کمتری برش سنگ انجام می‌شود. به طوری که سنگ‌ها با بیشترین تراکم و سختی در زمان بسیار کمی برش می‌شود این در حالی است که کیفیت سنگ در این نوع برش کاملا حفظ می‌شود. گرانیت و ماربل از سنگ‌هایی است که به دلیل سختی بالای آن بیشترین زمان را برای برش سنگ زمان می‌گیرد و ممکن است تا هفته ها برش این سنگ به طول انجامد. در حالی که با استفاده از دستگاه مولتی وایر کهکشان برابانوین حداکثر در چند ساعت حجم بالایی از سنگ برش می‌شود.  این دستگاه از 24 سیم تشکیل شده‌است که این باعث افزایش سرعت آن در زمان برش می‌شود. گذشته از این دارا بودن کیفیت بالا در زمان برش از عمر بیشتری بهره‌مند بوده و برای سنگ‌های با استحکام بسیار بالا متناسب است. بعلاوه برابانوین معتبرترین گروه تولیدی دستگاه‌های مولتی وایر در ایران است که علاوه بر تامین دستگاه‌های برش مولتی وایر در کشور , موجب افزایش اعتماد مشتریان در خارج از کشور بوده که امروزه شاهد افزایش صادرات این دستگاه در کشورهای مختلف خاورمیانه و سایر کشورها بوده ایم. (فرزدروازه ای)

مشخصات فنی مولتی وایر 24 سیم کهکشان برابانوین

این دستگاه با کیفیت بالایی تولید شده‌است و با انواع دستگاه‌های مولتی وایر ایتالیایی قابل رقابت است. برش اسلب با مولتی وایر در ضخامت‌های 2 سانتی‌متر و 3 سانتی‌متر قابل انجام است. با کمتر شدن قطر سگمنت سیم دستگاه در هنگام برش از ضایعات بلوک سنگ تا مقدار زیادی کاسته می‌یابد. این دستگاه قابلیت برش سنگ با ضخامت و سختی بالا دارد که برای برش بلوک سنگ گرانیت و هم برای برش بلوگ سنگ ماربل استفاده می‌شود. نرخ برش سنگ ماربل متناسب با سختی و استحکام فشاری آن تا 4 برابر سنگ گرانیت بیشتر است. همچنین عمر سیم برش برای سنگ ماربل متناسب با میزان استحکام سایشی سنگ تا 5 برابر بیشتر از برش برای سنگ گرانیت است. مشخصات فنی یک دستگاه مولتی وایر 24 سیم برای برش سنگ گرانیت در جدول زیر نشان داده شده‌است.

ویژگی‌های دستگاه مولتی وایر

  • تغییر ضخامت : با توجه به نوع عملکر دستگاه که کاملا کامپیوتری است از این رو امکان تنظیم ضخامت برای برش سنگ به سادگی قابل انجام‌ است. این قابلیت با تغییر فاصله سیم‌ها ممکن است. از این رو کاربر با توجه به ضخامت مشخصی که سفارش دریافت کرده‌است می‌تواند فاصله بین سیم را تنظیم کرده و برش سنگ با ضخامت متفاوت انجام شود.
  • تنظیم سرعت : مهمترین ویژگی مولتی وایر که این دستگاه را از سایر دستگاه‌های برش سنگ متمایز می‌کند قابلیت برش سنگ با سرعت بسیار بالا است. برای برش سنگ کاربر می‌تواند با استفاده از سرعت مورد نظر خود برش سنگ را انجام دهد. البته برای افزایش عمر دستگاه بهتر است با توجه به نوع سنگ و ضخامت آن سرعت متعادلی در نظر گرفته‌شود. به طور‌کلی برای برش انواع سنگ های با ضخامت بالا و سختی زیاد ازجمله گرانیت، که به طور معمول برش آن با اره معمولی تقریبا چند روز تا یک هفته زمان نیاز دارد. با این حال برش این دستگاه با مولتی وایر حداکثر چند ساعت زمان می‌برد.
  • عملکرد بهتر و آسیب کمتر : طرز عملکرد دستگاه مولتی وایر برمبنای سیم پیچی در این دستگاه است و در زمان برش سنگ تنش اعمال شده در سیم ها موجب افزایش آسیب به تیغه های برش و افزایش احتمال آسیب در دستگاه و کاهش عمر مفید دستگاه خواهد شد.
  • راندمان بالا : مولتی‌وایر با دارا بودن تعداد بالای سیم های الماسه قابلیت برش سنگ در بالاترین کیفیت را دارد. این در حالی است که دستگاه مولتی وایر کهکشان برابانوین علاوه بر کیفیت دارای سرعت بالایی در تولید اسلب است. با بالا بودن سرعت و کیفیت این دستگاه از بهترین اره های برش است که به صرفه بوده و مصرف برق آن بهینه می‌باشد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.